De Mannen Achter Stichting Alla Marca

Karim Massaoudi

Penningmeester

Het Idee

Deze mannen kennen elkaar al bijna hun hele leven. Daardoor is een hechte vriendschapsband ontstaan, en vertrouwen ze elkaar door en door. Mohamed liep al heel lang met de gedachte rond om deze stichting op te richten. Van jongsaf aan was hij al bezig om mensen te helpen die het minder getroffen hadden. Zijn grote drijfveer is zijn geloof, waar het helpen van de behoeftige een kernwaarde is. De Stichting Alla Marca werd pas in 2020 opgericht, maar al vanaf 2014 zijn er vanuit Alla Marca Food BV verschillende projecten ondersteund, die een grote impact hebben gehad in mensenlevens.

De Banden

Abdelhamid was al in 1990 een collega van M. Ajjaji, en van daaruit is een betrouwbare vriendschap gegroeid.

Karim en Mohamed kennen elkaar al sinds 1975, zij waren buren en woonden in hetzelfde dorp in Marokko. Mohamed was al jong ondernemer en runde een kleine dorpswinkel, waar Karim ook vaak te vinden was.

Wij opereren vanuit Amsterdam. Wekelijks overleggen we over potentiële projecten en besluiten welke project we gaan starten en hoe we dat gaan doen. De taken zijn onderling goed verdeeld en ieder draagt daarin zijn eigen verantwoordelijkheid. Ook spreken we regelmatig onze Marokkaanse contacten, die ons informatie geven over lopende of nieuwe projecten.

Structuur & Aanpak